Studenten

Op de Geert Groteschool hebben we studenten van verschillende opleidingen. Een student wordt bij ons geplaatst bij een leerkracht die langer dan twee jaar voor dezelfde groep staat. Hieronder zijn de scholen te vinden waarmee we samenwerken.

Katholieke Pabo Zwolle
Van deze opleiding tot Leraar Basisonderwijs werken wij met academische schoolstudenten. Dit zijn studenten die twee dagen per week een groep mogen lesgeven. Ook hebben we op de Geert Groteschool eerste, tweede en derdejaars studenten.
Voor meer informatie over de Katholieke Pabo Zwolle kun je terecht op www.kpz.nl

Conservatorium/ Artez
Studenten uit de faculteit muziek komen soms lesgeven gedurende een korte periode. Het gaat om eerste- of tweedejaars studenten.
Voor meer informatie over Artez kun je terecht op www.artez.nl

Calo
Vanuit de opleiding Lichamelijke Opvoeding van Windesheim komen regelmatig studenten om onder toezicht van een bevoegde leerkracht gymlessen te verzorgen bij ons op school.
Voor meer informatie over Windesheim kunt u terecht op www.windesheim.nl

Samenwerking Immaculataschool
Al vele jaren hebben wij contact met de Immaculataschool uit Brugge. Sinds 1999 vindt er een uitwisseling van leerkrachten en leerlingen plaats tussen onze scholen.
Voor meer informatie over de Immaculataschool kun je terecht op www.immaculata-brugge.be

G.G.D.
Het team van de G.G.D. in Zwolle bestaat uit een schoolarts, een schoolverpleegkundige en mondhygiëniste. In groep 2 en 7 vindt een onderzoek door de schoolarts plaats.
Voor meer informatie over de G.G.D. kun je terecht op: ggdijsselland.nl

Bibliotheek Zwolle
Bibliotheek  Zwolle voor leesbevordering als voor ondersteuning bij projecten en/of thema `s maken we gebruik van de bibliotheek.  Als school nemen we jaarlijks deel aan de activiteiten rondom de Kinderboekenweek. Daarnaast heeft de school een aantal abonnementen om boeken bij bepaalde thema `s / projecten te kunnen lenen.

Sportservice
We werken samen met SportService Zwolle. De SportService wil zoveel mogelijk Zwollenaren actief aan het sporten en bewegen brengen én houden. Samen organiseren we sportactiviteiten voor de leerlingen. Alles over schoolsport is te lezen op de website van SportService Zwolle.